

NAJBLIŻSZE KONCERTY
-
1.06.25 | 18.00
Psalmy Dawidowe 90-120
Ratusz, Sala Wielka - Wrocław, Cantores Minores Wratislavienses;
-
17.06.25 | 19.00
Guillaume de Machaut - Miłość i Fortuna
Stary Refektarz oo Dominikanów - Wrocław, Ars Cantus;
-
20.06.25 | 21.00
Zapomniane melodie
Bastion Sakwowy - Wrocław, Stoltzer Ensemble;
-
25.06.25 | 17.00
Transparent Soundglass
Ruska 46 - podwórko - Wrocław, Cantores Minores Wratislavienses;
-
29.06.25 | 19.00
Wieczory Tumskie
Katedra św Jana Chrzciciela - Wrocław, Cantores Minores Wratislavienses;
Festiwal Muzyki Dawnej im. Piotra z Grudziądza
- Szczegóły
- Utworzono: piątek, 02, czerwiec 2017 12:54
Film z 50-lecia Cantores Minores Wratislavienses
- Szczegóły
- Utworzono: środa, 24, maj 2017 14:56
31. Warszawskie Spotkania Muzyczne
- Szczegóły
- Utworzono: czwartek, 04, maj 2017 11:57
31. WARSZAWSKIE SPOTKANIA MUZYCZNE
6-12 maja 2017
Serdecznie zapraszamy na drugi koncert naszych tegorocznych spotkań podczas którego zabrzmi muzyka jagiellońskich kantorów.
niedziela, 7 maja 2016 o godz. 18.00
Kościół Ewangelicko-Reformowany przy al. Solidarności 74
WYKONAWCY
Stoltzer Ensemble:
Radosław Pachołek – kontratenor
Maciej Gocman – tenor
Piotr Karpeta – baryton
Rafał Chalabala – bas
Marek Pilch – pozytyw
Maddalena Casulana - II księga madrygałów
- Szczegóły
- Utworzono: piątek, 31, marzec 2017 09:14
Najbliższy koncert wrocławskiego zespołu muzyki dawnej Ars Cantus to możliwość zetknięcia się z twórczością kompozytorki żyjącej w czasach, w których pozycja społeczna kobiety nie predestynowała jej do zawodów artystycznych, a muzyka była zdecydowanie domeną mężczyzn. Maddalena Casulana (ok. 1544 – ok. 1590) była śpiewaczką i lutnistką. Jako kompozytorka była pierwszą kobietą w historii, której utwory, i to kilkakrotnie, zostały wydane drukiem. Niewiele wiadomo o jej życiu – podróżowała do Werony, Mediolanu oraz do Wenecji, gdzie ukazywały się drukiem jej utwory, odbyła też wizytę na dworze francuskim. W dedykacji do pierwszej księgi madrygałów dla Isabelli d’Este kompozytorka pisze, że pragnęła pokazać światu, że mężczyźni się mylą uważając, że tylko oni posiadają zdolność tworzenia sztuki. Styl kompozytorski Maddaleny Casulany unika eksperymentów, wyrafinowanego kontrapunktu i chromatyki, jest melodyjny i nacechowany wrażliwością na oddanie dźwiękami subtelności tekstu w poszukiwaniu ulotnego nastroju.