

AKTUALNOŚCI
Musica rediviva
- Szczegóły
- Utworzono: środa, 07, marzec 2012 14:27
MUSICA REDIVIVA z wrocławskich druków muzycznych XVI i XVII wieku to repertuar utrwalony na płycie pod tym samym tytułem, która została uhonorowana Wrocławską Nagrodą Muzyczną oraz nominacją do Fryderyka w roku 2003 i otrzymała szereg entuzjastycznych recenzji.
Muzyka, która będzie wykonywana podczas sobotniego koncertu, przez znany wrocławski zespół Ars Cantus, będzie bardzo urozmaicona – od tańców i popularnych pieśni, od religijnego muzykowania domowego, pieśni-modlitw, pisanych na okoliczność zarazy i tureckich najazdów, aż do pełnej przepychu muzyki towarzyszącej wielkim wydarzeniom politycznym i ceremoniom kościelnym. Wyszła ona spod piór najważniejszych wrocławskich kompozytorów i została wydana drukiem w oficynach wrocławskich drukarzy. Wszystkie te utwory są dziełami muzycznymi najwyższej próby i są wspaniałym świadectwem pozycji Wrocławia na mapie kultury ówczesnej Europy.
Zapraszamy serdecznie do wrocławskiego ratusza 31 marca o godz. 18.00 na godzinę dobrej muzyki! Wstęp wolny!
Muzyka, która będzie wykonywana podczas sobotniego koncertu, przez znany wrocławski zespół Ars Cantus, będzie bardzo urozmaicona – od tańców i popularnych pieśni, od religijnego muzykowania domowego, pieśni-modlitw, pisanych na okoliczność zarazy i tureckich najazdów, aż do pełnej przepychu muzyki towarzyszącej wielkim wydarzeniom politycznym i ceremoniom kościelnym. Wyszła ona spod piór najważniejszych wrocławskich kompozytorów i została wydana drukiem w oficynach wrocławskich drukarzy. Wszystkie te utwory są dziełami muzycznymi najwyższej próby i są wspaniałym świadectwem pozycji Wrocławia na mapie kultury ówczesnej Europy.
Zapraszamy serdecznie do wrocławskiego ratusza 31 marca o godz. 18.00 na godzinę dobrej muzyki! Wstęp wolny!
O, come dolce Amore – Koncert Walentynkowy
- Szczegóły
- Utworzono: wtorek, 31, styczeń 2012 18:33
Madrigali, frottole i canzoni o tekstach frywolnych i poważnych - utwory najsłynniejszych kompozytorów renesansowych w wersjach wokalnych oraz ich oryginalne opracowania instrumentalne. To niespotykana okazja dla każdego miłośnika muzyki, żeby przenieść się w czasie i poczuć atmosferę tamtej epoki.
Na godzinę dobrej muzyki do ratusza o godz. 19:00 w piątek 10 lutego zaprasza znany wrocławski zespół muzyki dawnej Ars Cantus, pod kierownictwem Tomasza Dobrzańskiego.
W programie: A. Willaert, C. de Rore, G. Bassano, F. Corteccia, G. P. da Palestrina i inni.
Wstęp wolny! Wrocław Ratusz
Na godzinę dobrej muzyki do ratusza o godz. 19:00 w piątek 10 lutego zaprasza znany wrocławski zespół muzyki dawnej Ars Cantus, pod kierownictwem Tomasza Dobrzańskiego.
W programie: A. Willaert, C. de Rore, G. Bassano, F. Corteccia, G. P. da Palestrina i inni.
Wstęp wolny! Wrocław Ratusz
Nagroda dla Ars Cantus
- Szczegóły
- Utworzono: środa, 21, grudzień 2011 12:44
Ars Cantus nagrywa płytę
- Szczegóły
- Utworzono: poniedziałek, 04, kwiecień 2011 08:44
Muzyka wrocławskich ceremonii ślubnych wieków XVI i XVII – zespół Ars Cantus pracuje nad nowym projektem płytowym.
W ostatnich dniach w kościele św. Piotra i Pawła odbyła się pierwsza część sesji nagraniowej Zespołu Ars Cantus. Projekt obejmuje dzieła muzyczne dawnych kompozytorów wrocławskich pisane na zamówienie bogatych mieszczan dla uświetnienia ceremonii ślubnych. Na tym właśnie środowisku opierała się kultura muzyczna Wrocławia czasów renesansu i wczesnego baroku. Odznaczające się wysokim kunsztem kompozytorskim wrocławskie dzieła muzyczne to przede wszystkim utwory okazjonalne zachowane pojedynczo w postaci druków ulotnych. Najliczniej zachowane są utwory przeznaczone na uroczystości ślubne. Teksty tych wielogłosowych dzieł motetowych na przełomie wieków XVI i XVII opierano najczęściej na Pieśni nad Pieśniami i na starożytnych wzorach poezji łacińskiej. W miarę wykształcania się barokowej monodii z basso continuo w XVII wieku we wrocławskich drukach znajdujemy pieśni zwrotkowe z instrumentalnymi ritornelami stanowiące rodzaj weselnych przemówień, często filozoficznych i dowcipnych, nierzadko posługujących się aluzjami do zawodowego życia bohaterów, np. pewnego wrocławskiego aptekarza. W programie nagrania nie zabraknie oczywiście tańców, których dwa zbiory wydane we Wrocławiu w połowie XVI wieku przez miejskich muzyków, braci Hess, stanowią jedne z najobszerniejszych publikacji muzyki tanecznej w Europie.
W ostatnich dniach w kościele św. Piotra i Pawła odbyła się pierwsza część sesji nagraniowej Zespołu Ars Cantus. Projekt obejmuje dzieła muzyczne dawnych kompozytorów wrocławskich pisane na zamówienie bogatych mieszczan dla uświetnienia ceremonii ślubnych. Na tym właśnie środowisku opierała się kultura muzyczna Wrocławia czasów renesansu i wczesnego baroku. Odznaczające się wysokim kunsztem kompozytorskim wrocławskie dzieła muzyczne to przede wszystkim utwory okazjonalne zachowane pojedynczo w postaci druków ulotnych. Najliczniej zachowane są utwory przeznaczone na uroczystości ślubne. Teksty tych wielogłosowych dzieł motetowych na przełomie wieków XVI i XVII opierano najczęściej na Pieśni nad Pieśniami i na starożytnych wzorach poezji łacińskiej. W miarę wykształcania się barokowej monodii z basso continuo w XVII wieku we wrocławskich drukach znajdujemy pieśni zwrotkowe z instrumentalnymi ritornelami stanowiące rodzaj weselnych przemówień, często filozoficznych i dowcipnych, nierzadko posługujących się aluzjami do zawodowego życia bohaterów, np. pewnego wrocławskiego aptekarza. W programie nagrania nie zabraknie oczywiście tańców, których dwa zbiory wydane we Wrocławiu w połowie XVI wieku przez miejskich muzyków, braci Hess, stanowią jedne z najobszerniejszych publikacji muzyki tanecznej w Europie.